Proč se vám po odeslání žádosti o půjčku nikdo neozve? Tady máte 4 nejčastější důvody
Publikováno 24.10.2017
Každý z nás se pravděpodobně někdy dostal do situace, která vyžadovala okamžité finanční řešení. Jednou z možností je spotřebitelský úvěr. Pokud se bez něj neobejdete, jistě vás dokáže vytočit situace, kdy žádost o půjčku odešlete, ale věřitel dělá tzv. „mrtvého brouka“. Co když to ale není chyba věřitele a za tuto situaci si můžete sami? Máme pro vás čtyři nejčastější důvody, proč se vám po odeslání půjčky nikdo neozval.
Důvod č. 1: V žádosti jste zalhali
A je úplně jedno, zda šlo o malou, nepodstatnou lež, anebo jste záměrně poupravili svůj příjem, či zatajili závazky z minula. Ačkoli se to nemusí na první pohled zdát, věřitelé mají nespočet možností a nástrojů, jak informace o klientovi ověřit. Pokud zjistí, že v žádosti lžou, okamžitě mu ji zamítnou a v mnohých případech se vůbec ani neozvou.
Důvod č. 2: Zásadním způsobem jste nesplnili podmínky
Ještě před tím, než začnete vyplňovat žádost o půjčku, důkladně prozkoumejte podmínky jejího kladného posouzení. Některé společnosti však nastavují vlastní pravidla a podmínky. Pokud máte třeba u společnosti sjednanou půjčku z minula, nový úvěr vám neschválí. Ve většině případů se vám věřitel ozve a sdělí důvod zamítnutí půjčky, v některých případech však věřitelé na zásadní porušení podmínek zareagují zamítnutím smlouvy bez potřebného vyjádření.
Podmínky kladného posouzení:
- Plnoletost
- Dostatečná bonita
- Bydliště na území České republiky
- Stálý a dostatečný příjem
- Vlastní telefonní číslo, bankovní účet a e-mailová adresa
Důvod č. 3: Přepsali jste se v kontaktních údajích
Nejčastějším důvodem, proč se vám věřitelé po odeslání žádosti o půjčku neozvou, je skutečnost, že jste se při vyplňování osobních a kontaktních údajů jednoduše „přepsali“. Z e-mailové adresy vám vypadlo jedno písmenko, u telefonního čísla jste naopak zaměnili jednu číslici za jinou.
Věřitelé se pak mohou pracně snažit klienta kontaktovat, ale buď se s ním nedokážou vůbec spojit, anebo kontaktují někoho, kdo nemá o půjčku sebemenší zájem. Proto doporučujeme dvakrát překontrolovat veškeré osobní a kontaktní údaje, které do žádosti vypisujete.
Mohlo by vás zajímat: Prozradíme vám, jak být při posuzování žádosti o půjčku úspěšní
Důvod č. 4: Nejste na příjmu
Neméně časté jsou i situace, kdy klient o půjčku požádá, v žádosti vyplní všechny potřebné údaje správně a podle svého nejlepšího vědomí i svědomí, žádost odešle a zapomene na ni. Není na příjmu, e-mailovou schránku nekontroluje a neznámá telefonní čísla nezvedá.
Věřitel se pak může snažit sebevíc, ale žadatele o půjčku se mu zkrátka nepodaří kontaktovat. Jakmile proto žádost o půjčku odešlete, buďte na příjmu! Pokud se vám společnost neozve do jednoho týdne, kontaktujte její zástupce prostřednictvím infolinky (většinou bývá zdarma), anebo e-mailu.
Články
Pravidla finanční stability: nejlepší ochrana před pastí zvanou předlužení
09.10.2024
Finanční stabilita a spokojený život? Nejsou nedosažitelné! Ukážeme, jak se propracovat k finančnímu klidu: od plánování rozpočtu, až po chytré splácení
Jak pojišťovna postupuje, když neuhradíte ručení či havarijní pojištění
07.10.2024
Nezaplacené pojistné může mít nepříjemné důsledky. Jak pojišťovny reagují na opožděné platby? Od října 2024 totiž u povinka platí: nejdřív zaplať, až pak jeď!
Poistenie fotovoltaiky dáva čoraz väčší význam. Na toto si však treba dať pozor
03.10.2024
Poistenie fotovoltaiky sa stáva čoraz aktuálnejšie. Preto sme pripravili článok, v ktorom sa dočítate všetko podstatné o tejto téme